angle-left Lasten museopäivä lauantaina 20.11.2021 klo 11–15

Lasten museopäivä lauantaina 20.11.2021 klo 11–15

Lauantaina 20.11.2021 klo 11–15 Pohjois-Karjalan museossa vietetään lapsiperheille suunnattua museopäivää. Kaikki päivän ohjelma sisältyy museon pääsymaksuihin (3/7e, perhelippu 12e, Museokortilla vapaa pääsy).

Ohjelmassa:

klo 11 Mukulakadun mysteeri –kierros
klo 12 Museorotta Raunin museokierros
klo 13 Mukulakadun mysteeri –kierros
klo 14 Museorotta Raunin museokierros
klo 11–15 askartelua Mukulakadulla
klo 11–15 ohjattua tutustumista Tonttujen rakennuspuuhat –näyttelyyn

Mukulakadun mysteeri

Tervetuloa ratkomaan Mukulakadun mysteeriä museon satukaupunkiin! Mukulamysteeri on sadun ohella kulkeva seikkailu, joka pitää sisällään erilaisia leikkejä ja toimintaa. Mukulamysteeriin mahtuu kerrallaan kymmenen osallistujaa. Kesto 30-40min.

Lasten museokierros

Museorotta Raunin museokierros on ohjattu kierros museon näyttelyissä, jossa tutustutaan museon kohteisiin seikkailukartan avulla, sekä harjoitellaan yhdessä museossa olemista! Kesto 30-40min.

Tonttujen rakennuspuuhat on lapsiperheille suunnattu vaihtuva näyttely. Näyttelyssä hirsirakentamiseen tehdään katsaus museon valokuvien sekä esineiden kautta aikaan, jolloin rakennusten mitat ja mallit syntyivät tekijöiden taitavissa käsissä. Näyttelyä tehdessä on ajateltu erityisesti museossa vierailevia lapsiperheitä. Aitojen kuvien ja esineiden lomasta lapsille löytyy kaikenlaista katsottavaa ja puuhailtavaa. Tervetuloa virittäytymään joulutunnelmaan muun muassa piparkakkutalojen, tonttuovien ja tonttujen bongailun kautta.