Навигационная цепочка

Публикатор

angle-left Pohjois-Karjalan museo kerää sateenkaarimuistoja

Pohjois-Karjalan museo kerää sateenkaarimuistoja

Pohjois-Karjalan museo Hilma kerää vähemmistöhistoriaan liittyviä muistoja maakunnan alueelta. Toistaiseksi museon kokoelmissa on hyvin vähän sukupuoli- tai seksuaalivähemmistöihin liittyviä esineitä, kuvia tai arkistomateriaalia. Muistojen keräys on auki 13.9.–25.9.2021. Pohjois-Karjalan museo ottaa vastaan myös aihepiiriin liittyviä esine- ja valokuvalahjoituksia.

Sateenkaarimuisto voi olla esimerkiksi henkilökohtainen kokemus vähemmistöön kuulumisesta tai muisto ensimmäisestä Pride-tapahtumasta. Museot tallentavat myös nykyaikaa, joten muiston ei ole välttämätöntä olla vuosikymmenten takaa. Muiston voi jakaa museolle anonyymisti Webropol-lomakkeen kautta.

Kerätystä aineistosta tehdään nostoja museon sosiaalisen median kanaviin Pohjois-Karjala Pride -viikolla 22.–25.9.2021. Museo huolehtii vastaajien anonymiteetista muistoja julkaistaessa.

Vastaa tästä: