Навигационная цепочка

Публикатор

angle-left Pohjois-Karjalan museon valokuva-arkistoon haetaan korkeakouluharjoittelijoita

Pohjois-Karjalan museon valokuva-arkistoon haetaan korkeakouluharjoittelijoita

Pohjois-Karjalan museo hakee kahta korkeakouluharjoittelijaa esine- ja valokuvakokoelmien luettelointiin. Tärkeimpinä työtehtävinä ovat museon uudishankintana saatujen esine- ja valokuvakokoelmien luettelointi kokoelmahallintajärjestelmään sekä museo-objektien valokuvaus ja digitointi. Lisäksi tehtävänä on esineiden ja valokuvien merkitsemistä sekä arkistointia suojamateriaaleihin. Työskentely tapahtuu Joensuun museoiden kokoelmakeskuksessa.

Edellytyksenä tehtävään on soveltuvan alan opiskelu yliopistossa (esim. museologia, historia, kulttuurintutkimus). Eduksi katsotaan aiempi työkokemus museoissa ja kokoelmahallinnan tuntemus. Tehtävään valittavalta odotetaan digitoinnin, eri kuvankäsittelyohjelmien ja digitaalisen valokuvauksen hallintaa. Arvostamme itsenäistä ja pitkäjänteistä työotetta.

Harjoittelun kesto on 12.4.– 11.6.2021 (2 kuukautta).

Tehtävän palkkaus on korkeakouluharjoittelutuen suuruinen. Haku tapahtuu vapaamuotoisella hakemuksella, jonka liitteenä on hakijan CV. Hakemukseen on liitettävä myös yliopiston myöntämä korkeakouluharjoittelutukipäätös.

Hakemus lähetetään maanantaihin 8. helmikuuta 2021 klo 15 mennessä sähköpostilla museonjohtaja Tarja Raninen-Siiskoselle, tarja.raninen-siiskonen@joensuu.fi.

Lisätietoja tehtävästä antaa amanuenssi Erkki Matikainen, erkki.matikainen@joensuu.fi, puh. 050 341 9503.

Myös Joensuun taidemuseon kokoelmatoimintaan haetaan yhtä korkeakouluharjoittelijaa. Lue lisää