Här-är-du

Innehållspresentatör

angle-left Joensuun museoiden uudet pääsymaksut ja aukioloajat

Joensuun museoiden uudet pääsymaksut ja aukioloajat

Hilman aukioloajat muuttuvat 7.1. alkaen.

Pohjois-Karjalan museon ja Joensuun taidemuseon aukioloajat muuttuvat 7.1.2020 yhtenäisemmiksi. Pohjois-Karjalan museon näyttelyt, Mukulakatu ja Carelicum ovat avoinna ma–ti ja to–su klo 10–16. Keskiviikkoisin museo ja Mukulakakatu ovat avoinna klo 10–19, mutta Carelicumin palvelut menevät kiinni jo klo 18. Joensuun taidemuseossa on muutoin samat aukioloajat, mutta maanantaisin museo on kiinni.

Pohjois-Karjalan museo ja Carelicum sekä Joensuun taidemuseo ovat suljettuna seuraavina juhlapyhinä:

ke 1.1. uudenvuodenpäivä
ma 6.1. loppiainen
pe–ma 10.–13.4. pääsiäinen
pe 1.5. vappu
to 21.5. helatorstai
pe–su 19.–21.6. juhannus
su 1.11. pyhäinpäivä
su 6.12. itsenäisyyspäivä
to–la 24.12.–26.12. joulu

Juhlapyhien aattoina aukioloajat ovat normaalit. Museot ovat kiinni myös muutamina muina päivinä huoltotöiden ja näyttelynvaihtojen takia. Näistä tiedotetaan erikseen.

Pääsylippujen hinnanmuutokset

Joensuun museot ottavat vuoden alusta käyttöön yhteisen, 10 € hintaisen pääsylipun. Kyseinen lippu käy saman päivän ajan molempiin museoihin sekä Mukulakadulle. Lippua ei voi ostaa maanantaisin taidemuseon kiinniolon takia. Yksittäisen perushintaisen lipun hinta nousee vuoden alusta seitsemään euroon. Alennuslippujen hinnat säilyvät ennallaan, ja myös Museokortti käy edelleen.

Tutut ilmaislauantait jatkuvat myös vuonna 2020. Museoiden näyttelyihin sekä Mukulakadulle on vapaa pääsy joka kuukauden ensimmäisenä lauantaina, paitsi kesä-, heinä- ja elokuussa. Ilmaislauantait ovat siis seuraavina päivinä: 4. tammikuuta, 1. helmikuuta, 7. maaliskuuta, 4. huhtikuuta, 2. toukokuuta, 5. syyskuuta, 3. lokakuuta, 7. marraskuuta, 5. joulukuuta.

Tietäjän mökki Satumetsä-näyttelyssä