Här-är-du

Innehållspresentatör

angle-left Joulutulet Bunkkerimuseolla keskiviikkona 14.12.2022

Joulutulet Bunkkerimuseolla keskiviikkona 14.12.2022

Pohjois-Karjalan Rauhanturvaajat järjestää Joulutulet tapahtuman Joensuun Bunkkerimuseolla keskiviikkona 14.12.2022. Tapahtuma alkaa klo 18.00. Hartauden pitää rovasti Stefan Holm Joensuun ortodoksisesta seurakunnasta.

Hartaustilaisuuden jälkeen osallistujille on tarjolla makkaraa sekä nuotiokahvia.

Tilaisuus on kaikille avoin

Bunkkerimuseo sijaitsee Marjalan kaupunginosassa, Höytiäisen kanavan rannalla osoitteessa Virrantaus 7.

Lisätietoja:
Aki Heikkilä
puheenjohtaja
Pohjois-Karjalan Rauhanturvaajat ry.
aki.petteri.heikkila@gmail.com

Terhi Rautiainen
amanuenssi, alueellinen museotoiminta
Pohjois-Karjalan museo Hilma
terhielina.rautiainen@joensuu.fi

Joensuun bunkkerimuseo – pala Salpalinjaa

Joensuun bunkkerimuseo on osa toisen maailmansodan aikaista puolustuslinjaa, Salpalinjaa. Joensuussa puolustuslinnoitusta alettiin rakentaa talvisodan jälkeen vuonna 1940, ja töitä jatkettiin aina vuoteen 1944. Joensuun bunkkerimuseon alueella ei kuitenkaan koskaan käyty taisteluja.

Bunkkerimuseossa voi nähdä kaksi kunnostettua teräsbetonibunkkeria, taistelu- ja yhdyshautoja sekä panssariestekivilinjaa. Bunkkereiden sisällä olevat näyttelyt kertovat Salpalinjan rakentamisesta ja linnoitustyömaan arjesta.