Här-är-du

Innehållspresentatör

angle-left Museums in Focus -hankkeen päätöswebinaari järjestetään ma 29.11.2021 klo 9.00-12.15

Tervetuloa seuraamaan hankkeen loppuwebinaaria ma 29.11.2021 klo 9.00-12.15

Joensuun museoiden ja Karjalan tasavallan taidemuseon Museums in Focus -yhteistyöhankkeessa Joensuun museoille luotiin nelikieliset (suomi, englanti, venäjä ja kiina) äänioppaat. Oppaat tuotettiin sekä taidemuseo Onnille, Pohjois-Karjalan museo Hilmalle että Joensuun bunkkerimuseolle. Äänioppaat käsikirjoitti koomikko-käsikirjoittaja Johanna Keinänen. Ääniopas toimii käyttäjänsä älypuhelimessa verkkoyhteyden kautta.

Hanke aloitettiin vuoden 2020 alussa ennen kuin kansainvälinen pandemia muutti matkailua keskeisesti. Toiseksi tärkeäksi teemaksi nousikin kansainvälisen matkailun tulevaisuus.
Seminaari keskittyy hankkeessa tuotettuihin vieraskielisiin (kiina, venäjä ja englanti) museopalveluihin, äänioppaisiin ja navigaatiojärjestelmiin. Lisäksi seminaarissa käsitellään pandemian vaikutuksia matkailualaan ja erityisesti Aasian markkinoihin.

Museums in Focus -hankkeen tavoitteena on parantaa kansainvälisille matkailijoille suunnattuja museopalveluita. Hankkeen on rahoittanut Karelia CBC -ohjelma.

Hankkeen päätösseminaari järjestetään Zoom-palvelussa. Webinaariin voi ilmoittautua täällä: www.joensuuntaidemuseo.fi/hankkeet

Seminaari on maksuton ja se tulkataan sekä venäjäksi että suomeksi. Tervetuloa!