Museovierailu koronaepidemian aikaan

Päivitetty 9.6.2022

Pohjois-Karjalan museossa on käytössä useita toimia koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi. Museon näyttelyt ovat tällä hetkellä avoinna normaalisti. Museotiloissa on mahdollista säilyttää turvaväli muihin asiakkaisiin. Riskiryhmiin kuuluvien tulee kuitenkin itse arvioida museovierailun järkevyys oman terveyden kannalta. Lisätietoa Joensuun koronatilanteesta kaupungin verkkosivuilla

Ohjeita museovierailuun

• Käytä kasvomaskia oman harkintasi mukaan erityisesti jos olet rokottamaton yli 12-vuotias tai kuulut riskiryhmään.
  • Huolehdi käsihygieniasta. Pese kädet tai käytä käsihuuhdetta museoon tullessasi ja sieltä poistuessasi.
  • Vältä turhaa pintojen ja esineiden koskettelua.
  • Yski tai aivasta kertakäyttöiseen nenäliinaan ja heitä liina heti roskiin. Jos nenäliinaa ei ole saatavilla, voit yskiä tai aivastaa kyynärtaipeeseen. Pese kädet sen jälkeen.
  • Älä tule museoon, jos sinulla on flunssaoireita tai muita koronavirustartuntaan viittaavia oireita.

Näin vähennämme tartuntariskiä museossa

• Ovenkahvojen ja kaiteiden puhdistamista sekä muuta siivousta on tehostettu.
  • Palvelutiskeille on asennettu suojapleksit, ja henkilökunta käyttää kasvomaskia.
  • Suosittelemme korttimaksua ja lähimaksua. Museokorttia voi näyttää itse lukijalaitteelle tai käyttää Museokortti-sovellusta.
  • Asiakkaiden saatavilla on käsihuuhdetta. Myös henkilökunta huolehtii tehostetusti käsihygieniasta.
  • Lasten leikkipaikka Mukulakatu on avoinna ma-su. Paikalla on arkisin työntekijä huolehtimassa puhtaanapidosta.

Aukioloajat

Museo on suljettu.

Avaamme uusissa toimitiloissa vuonna 2025.

Mukulakatu on avoinna vuonna 2024!

Mukulakadun aukioloajat:

ma–pe 10–16

la–su suljettu

Suljettu myös:

1.5. (vappu)

9.5. (helatorstai)

21.-23.6. (juhannus)

LIPUT

Mukulakatu:

4 € / hlö
aikuinen + 1 lapsi 7 €
perhelippu (2 aikuista ja 2–3 lasta) 14 €.