Här-är-du

Innehållspresentatör

angle-left Mukulakatu avataan maanantaina 31.8.

Mukulakatu avataan maanantaina 31.8.

Mukulakatu on toistaiseksi avoinna vain maanantaista perjantaihin, ja kävijämäärä on rajattu 20 henkilöön kerralla.

Mukulakatu

Pohjois-Karjalan museon lasten leikkipaikka Mukulakatu avataan jälleen maanantaina 31.8.2020. Toistaiseksi Mukulakatu on avoinna vain arkisin. Mukulakatu on ollut suljettuna kesän ajan koronavirustilanteen vuoksi.

Mukulakadun toimintaa on muutettu siten, että avoinnapito arkisin voidaan toteuttaa turvallisesti. Paikalla on työntekijä, joka huolehtii lelujen puhtaanapidosta ja vaihtamisesta leikkien jälkeen. Lelujen määrää on vähennetty, ja niitä on vaihdettu helpommin puhdistettaviksi.

Mukulakadun vierailijamäärää joudutaan toistaiseksi rajoittamaan, ja tilaan otetaan kerrallaan enintään 20 henkilöä.

Ethän tule Mukulakadulle tai museoon sairaana tai jos sinulla tai lapsillasi on koronavirukseen viittaavia oireita.

Mukulakatu sijaitsee Pohjois-Karjalan museo Hilman yhteydessä Carelicum-rakennuksen alakerrassa. Toistaiseksi Mukulakatu on avoinna vain arkipäivisin kello 10–16 (keskiviikkoisin kello 10–19). Pohjois-Karjalan museon näyttelyt ovat avoinna myös viikonloppuisin kello 10–16.

Kuva: Jason Tiilikainen / Pohjois-Karjalan museo

Mukulakatu. Kuva: Jason Tiilikainen