Här-är-du

Innehållspresentatör

angle-left Virtuaalinäyttely Kadonnut kinnas ja muita tarinoita on julkaistu

Virtuaalinäyttely Kadonnut kinnas ja muita tarinoita on julkaistu

360-panoraamakuvauksella toteutettuun näyttelyyn voi tutustua verkon välityksellä paikasta riippumatta.

Kadonnut kinnas ja muita tarinoita

Pohjois-Karjalan museo on torstaina 1.10.2020 julkistanut Kadonnut kinnas ja muita tarinoita -virtuaalinäyttelyn. Näyttelyyn voi tutustua osoitteessa 360panorama.fi/360KadonnutKinnas.

360-panoraamakuvauksella toteutettu virtuaalinäyttely perustuu Pohjois-Karjalan museossa 6.2.–2.8.2020 esillä olleeseen samannimiseen interaktiiviseen näyttelyyn. Kuten fyysinenkin näyttely, virtuaalinäyttely koostuu Itä-Suomessa asuvien, sieltä pois muuttaneiden ja sinne muualta muuttaneiden ihmisten mukana erilaisten rajojen yli kulkeneista esineistä ja esineisiin liittyvistä kertomuksista.

Virtuaalinäyttelyssä kävijä voi verkon välityksellä paikasta riippumatta katsella ympärilleen tilassa, lukea näyttelyn tekstisisältöjä, kuunnella tarinoita ja tutkia haluamiaan kohteita.

Virtuaalinäyttelyn toteuttivat Kadonnut kinnas ja muita tarinoita -hanke yhdessä Pohjois-Karjalan museon ja 360Finlandin kanssa. Hanke toimii Karjalan tutkimuslaitoksessa Itä-Suomen yliopistossa 2018–21, ja sitä rahoittaa Koneen Säätiö. Virtuaalinäyttelyn työryhmään kuuluvat Kadonnut kinnas ja muita tarinoita -hankkeesta Tuulikki Kurki, Tarja Tanttu ja Päivi Saarelma, Pohjois-Karjalan museosta Iiris Heino ja Reetta-Mari Kellokoski sekä 360Finlandista Rami Saarikorpi ja Sami Vuomajoki.

Lisätietoja:

Iiris Heino