angle-left Museoviikko Hilmassa

Museoviikko Hilmassa

Museoviikon ohjelmassa Excuse me, are you a popstar? -valokuvanäyttelyn opastus englanniksi sekä Hilman ensimmäinen Kulttuurikimppa.

Museoviikkoa vietetään 13.–19.5.2019. Viikon aikana Pohjois-Karjalan museossa järjestetään kaksi tapahtumaa. Keskiviikkona 15.5. klo 16 alkaen Excuse me, are you a popstar? -näyttelyn yleisöopastuksella valokuvaaja Stefan de Batselier esittelee valokuviaan ja tarinoita niiden takana. Vaikuttaviin mustavalkoisiin kuviin on ikuistettu musiikkimaailman tähtiä tyttömäisestä Björkistä irvistelevään Iggy Popiin.

Opastus on englanninkelinen, ja se sisältyy museon pääsymaksuihin. Kesto noin 45 minuuttia.

Lauantaina 18.5. puolestaan vietetään kansainvälistä museopäivää, ja museoon pääsee ilmaiseksi koko päivän ajan, eli klo 10–15. Päivän aikana pidetään myös museon ensimmäinen Kulttuurikimppa-tapahtuma. Kulttuurikimpan tarkoitus on luoda matalan kynnyksen kulttuurisia kohtaamisia, joihin voi ottaa osaa kuka vain. Kello 11–13 museon aulasta voi pyytää näyttelyyn mukaansa Kulttuurikamun, joka on kulttuurista ja ihmisten kohtaamisesta kiinnostunut vapaaehtoinen. Kamu ei ole opas, mutta hän on sitäkin parempi keskustelukaveri, joka on valmis jakamaan kulttuurielämyksen kanssasi.

Richard Ashcroft