angle-left Lapsen oikeuksien päivä Pohjois-Karjalan museossa ja Mukulakadulla 20.11.2022

Lapsen oikeuksien päivä Pohjois-Karjalan museossa ja Mukulakadulla 20.11.2022

Lapsen oikeuksien sopimus on maailman laajimmin ratifioitu YK:n ihmisoikeussopimus. Yli 190 maata on sitoutunut noudattamaan sitä. UNICEF rakentaa yhdessä kuntien kanssa lapsiystävällistä Suomea. Myös Joensuu on mukana Unicefin Lapsiystävällinen kunta -mallissa.

Joensuun kaupungin ylläpitämässä Pohjois-Karjalan museo Hilmassa ja museon yhteydessä toimivalla Mukulakadulla halutaan huomioida erityisesti lasten oikeuksista artikla 31. Tässä artiklassa tunnustetaan lapsen oikeudet lepoon, vapaa-aikaan ja leikkiin sekä oikeus osallistua kulttuuri- ja taide-elämään.

Museossa ja Mukulakadulla tutustutaan sunnuntaina 20.11. kello 11–14 välisenä aikana erilaisten toimintapisteiden kautta kulttuuriperintöön. Tapahtuman aikana pääsee muun muassa kokeilemaan kanteleensoittoa, kuulemaan kansansatuja, seikkailemaan temppuradalla sekä ihmettelemään museoesineitä. Joensuun historiaan perustuva satukaupunki Mukulakatu innoittaa luovaan leikkiin, joka on lähtökohtana tapahtuman ohjelmalle.

Tapahtumatiedot:
Lapsen oikeuksien päivä 20.11.2022
Tapahtuma klo 11-14, Museo ja Mukulakatu auki 10-15. Hinta 4 € / hlö
Pohjois-Karjalan museo ja Mukulakatu
Koskikatu 5, Joensuu

Juliste jossa leikkiviä lapasia ja uutisessa kerrotut infot