angle-left Vapaa sisäänpääsy ja lapsille askartelua Joensuu-päivänä 29.11.

Vapaa sisäänpääsy ja lapsille askartelua Joensuu-päivänä 29.11.

Kello 13.00 Joensuun kaupunginorkesterin muusikoista koostuva Kolme bassoa –trio esiintyy Pohjois-Karjalan museon vaihtuvien näyttelyiden tilassa. Kolme Bassoa eli kaksi kontrabassoa ja tuuba, esittää musiikkia barokista nykypäivään. Yleensä säestystyöhön käytettävistä soittimista löytyy todellisuudessa paljon erilaisia sävyjä ja mahdollisuuksia, joita trio esittelee konsertissa. Esitys sopii kaikille iästä riippumatta, musiikkiummikoista uusia kuuntelukokemuksia hakeviin harrastajiin.

Mukulakadulla on tarjolla erilaisia askartelutehtäviä klo 12–15. Lisäksi lapsiperheille suunnattu Tonttujen rakennuspuuhat –näyttely viihdyttää pienempiä vieraita. Museon 2. kerroksessa voi tehdä katsauksen kaupungin ja sen ympäristön historiaan kesällä julkaistujen tarinallisten äänioppaiden avulla.

Vapaa pääsy koko museoon klo 10-16.